Jak zaistnieć w internecie?

Jak mała firma może zaistnieć w internecie? Codziennie setki przedsiębiorców szuka informacji jak za pomocą internetu mogą dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Jest to temat na czasie – nie będzie chyba przesadą, jeśli dodam do tego zagadnienia coś od siebie.

Zaczynamy od strony www. Błąd!

Nie zaczynaj od zaprojektowania swojej firmowej strony internetowej. Zacznij od zaplanowania działań, zebrania wiedzy o tym, co będziesz robił (jakie masz możliwości), jak reklamować się w Sieci. Wtedy dużo łatwiej będzie Ci np. wybrać sposób wykonania strony www.

Możesz bowiem zlecić wykonanie strony lub zrobić ją samodzielnie – choćby za pomocą gotowych rozwiązań jak kreatory stron www. Jednak decyzje musisz podjąć na podstawie rozważenia wszystkich za i przeciw – w innym wypadku masz duże szanse, że będzie to decyzja zła.

Widzisz, nawet zlecając wykonanie strony www powinieneś znać się choć trochę na tym. Dlaczego? Żeby wiedzieć, czego wymagać od wykonawcy. Żeby wiedzieć, co działa, co sprzedaje w Internecie, a co jest kompletnie nieskuteczne.

To właśnie różni projektantów-gimnazjalistów od tych twórców stron www, którzy z tego żyją: Ci drudzy muszą sprzedać, więc mają pewnie przetestowane różne metody, wiedzą, jak zrobić stronę, aby miała większą skuteczność w docieraniu (tak, budowa strony jest bardzo ważna głównie przy pozycjonowaniu jej w wyszukiwarkach) do internautów, zatrzymywaniu ich i zamienianiu w klientów.

Gdy masz już stronę www, czas na jej reklamę. Nie ma jednego skutecznego sposobu na reklamowanie firmy w internecie. Jest natomiast dobra zasada: reklamuj się tam, gdzie są osoby z Twojej grupy docelowej. A więc żeby reklamować się skutecznie, musisz usiąść i określić jak najdokładniej (najlepiej na piśmie) kim te osoby są. Wypisz jak najwięcej cech Twojego potencjalnego klienta. Potem zastanów się, gdzie możesz takie osoby spotkać w internecie.

Mam nadzieję, że te moje – dość ogólne – porady pomogą Ci wystartować z reklamą w Internecie i że Twoje działania przyniosą Ci pierwszych klientów zdobytych tylko przez internet.